Friday, October 2, 2009

Cuti daripada beraya di Kelantan (2)



Kenapa tak balik Kelantan?

Sebenarnya memang tak sangka nak beraya di Klang tahun ini. Aku macam biasa sentiasa tak kisah, raya di Kelantan pun tak mengapa, raya di Klang, lagilah aku happy. Aku tak pernah berkira tentang giliran negeri mana sebab aku kerja di Shah Alam dan mak aku tinggal di Klang. 30 minit saja dah boleh sampai. Bila-bila pun boleh balik.. terutamanya bulan puasa, aku akan pastikan sekurang-kurangnya seminggu sekali berbuka di rumah mak. Jadinya, sebelum raya lagi aku dah sempat berbuka puasa dengan orang tuaku, berbanding isteriku yang kurang berpeluang dengan orang tuanya. Jadi tak timbul isu giliran sebenarnya.



Best ke tak balik Kelantan?


Tahun ini memang best sangat lah.. sebab dah plan nak ke Bukit Merah Laketown Resort pada hari raya ke 4. Lebih meriah lagi, kedua-dua orang tua isteriku dan 4 daripada 5 orang adik iparku yang lelaki, akan join kami di sana. Plus seorang adik ipar baruku (cun siot.. ekekeke), tahun pertama menjadi menantu Pakcik Ghafar dan Cikgu Maimon.

Maka menginaplah kami di Bukit Merah.

No comments: