Thursday, October 29, 2009

Usahaku mula berhasil (Updated gambar!)

Diam tak diam.. dah hampir 2 bulan aku mengaktifkan diri pergi Fitness First (salah sebuah fitness club yg terkenal). Sebenarnya dah nak dekat setahun, sebab aku mendaftar pada 12/12/2008. Cuma aku lebih konsisten pergi selepas aku balik dari Medan, Ramadan yang lalu.

Mula-mula tu, aku tak rasa pun banyak perbezaannya. Sekadar mengharap spare tyre tepi-tepi perutku ini dapat dikawal. Semuanya gara-gara bahan bacaan yg kubaca menyatakan risiko sakit jantung seorang lelaki terletak pada saiz perutnya.

Walaupun perut aku belum sebesar perut pemain sumo tetapi jika dibandingkan dengan perutku sebelum berhenti merokok, amatlah ketara. Seluar saiz 32 semua dah tak muat. Sekarang dah pakai saiz 34, lama-lama saiz 34 pun terasa teriknya... ya ampun!!

Aku tak mampu memaafkan diriku setiap kali aku terfikir, ini semua gara-gara berhenti merokok. Sebenarnya semua gara-gara nafsu makan yang tak terkawal selepas berhenti rokok adalah punca. Tetapi minda luar kawalan aku selalu berfikir berbeza. Tak aci kan!

Oleh sebab itu lah aku join fitness club dalam bulan Disember 2008. Tetapi semua orang pun sibuk, maka samalah dengan aku. Macam-macam alasan untuk terus aktif ke fitness center.

Tanpa aku sedari, usaha hampir 2 bulan terakhir ini tidak sia-sia!

Banyak spare tyre dah mengecil... bahagian dada dan bahu jauh lebih menarik dari segi saiz.

Dan yang terkahir sudah 3 orang menegurku,
"kurus sikitlah u sekarang",
"perut dah kempis sikit ek!",
"bahagian pinggang ke atas nampak makin mantap lah bro".

Hehehe sebahagian kata-kata pujian yang aku jadikan sebagai pembakar semangat untuk terus melakukan senaman di fitness centre. Kalau ada gambar yang sesuai, akan kuletakkan di sini untuk tatapan bersama..
hihihihi.. malu siot!

L: Cuba tengok muka bulan Ramadan (sebelum start pulon)
R: Lps raya sebulan.. muka bulat dah jadi lonjong.. hehe


L & R : terkini 1 November..
(tang dagu kena work up nih!) hahaha!



No comments: