Thursday, November 5, 2009

Piala Raja Muda (Updated gambar)

Baru-baru ini aku berpeluang bermesyuarat dengan pembesar BN. Dua Datuk sekali gus. Dua-dua pun hardcore UMNO di Shah Alam. Ops! tapi jangan salah faham ye, mesyuarat kali ini tiada kena mengena dengan politik.. non-political, ok.

Sebenarnya tahun ini, sekolah Kak Ngah (anakku), menjadi tuan rumah kepada Piala Raja Muda (PRM). Apa tu, PRM?

PRM telah masuk edisi ke 22, tahun ini. PRM adalah pertandingan bolasepak untuk semua sekolah di dalam daerah Shah Alam (di bawah pentadbiran MBSA). Mengikut tradisinya, kawasan dipecah 3 iaitu, bandar, pinggir bandar dan luar parlimen Shah Alam. Maka tahun ini tibalah giliran luar parlimen Shah Alam dan Sek Keb Sekyen 27(2) menjadi tuan rumah.

Secara kebetulan pula, tahun 2009 ini aku tak dirancang telah terpilih menjadi AJK PIBG. Yang lebih haru-birunya, aku terpilih menjadi AJK Sukan! Tahun ini sekolah menjadi tuan rumah PRM, tahun ini jugalah aku menjadi AJK Sukan PIBG. Jiwa kacau betul... hahaha

Balik kepada kisah dua Datuk yang berada dalam Jawatankuasa Induk Kejohanan Piala YTM Raja Muda ada Datuk Salamon Salamat (mantan Datuk Bandar, mantan MP Shah Alam dan mantan Exco kerajaan Negeri). Pembesar ulung negeri Selangor lah kiranya semasa pemerintahan BN dulu.

Seorang lagi Datuk Ahmad Nawawi (mantan Exco yg tewas dalam PRU baru-baru ini) merupakan Ketua Bahagian UMNO Shah Alam.

Walaupun dalam politik, aku tidak bersama mereka, tetapi untuk kejohanan ini kenalah bekerjasama bagi melihat anak-anak sekolah rendah seluruh Shah Alam meneruskan tradisi yang sudah 22 tahun ini. Yang lebih ironinya, PRM ini dimulakan 22 tahun lalu di sekolah aku mengambil Peperiksaan Penilaian Darjah 5 dulu... Sek Ren Keb Raja Muda, Seksyen 4. Akulah pioneer masuk sekolah ini sebagai murid darjah 5.

Jom kita tengok beberapa keping gambar yg sempat diambil utk tatapan bersama:



Gambar sekolah dari hadapan


Gambar parking.. saja tak ambil gmbr Toyota Wish dan Camry baru cikgu, letak gmbr Perodua Kancil je.. hehehe


Gambar court badminton dah jadi padang Futsal
(zaman aku dulu, kami panggil padang main galah panjang)


Meeting terakhir Datuk Salamon. Thn depan Datuk Nawawi akan ambil alih, atas lantikan Datuk Salamon sendiri. Setuujuuu!!
wakakaka.. warga pendidik mana pandai menentang..

No comments: