Sunday, November 8, 2009

Pembukaan Pasar Ikan Segar (Seksyen 27 Shah Alam)

Aku bukan seorang Yang Berhormat. Setakat Yang Bersamamu (ala2 icon Digi warna kuning tuh!).. hehehe..

Kenapa pulak tiba-tiba je icon DiGi pulak ni.. ekekekke... sebenarnya aku pun tak faham.

Sebenarnya aku semalam menggantikan pembesar2 negeri, pembesar daerah dan last sekali aku lah yang kena jadi pengecil perut sendiri.

Dengan rasa tanggung jawab selepas diminta oleh direct boss politikku, aku pun ke Gerai MBSA Seksyen 27. Hari Ahad, masuk kereta pukul 7.50 pagi. Jarang-jarang ni..

Apabila dimaklumkan oleh boss.. aku terus teringat, ala.. kena buat "speech" ni. Aku pun semasa dalam kereta, finalkan 3 "points" aku nak sembang (bukan ucapan pun).

Mula dgn memuji taukeh pasar ikan yg sanggup memulakan perniagaan dalam cabaran hypermarket semakin bertambah dan pasar borong setempat yg naik seperti cendawan tumbuh, spt SSW, Hero dan lain-lain.

Yang kedua aku nak puji lagi kerana memilih ruang perniagaan yg telah disediakan. Tidak jadi penjaja tepi jalan tanpa lesen. Memohon dgn MBSA untuk lesen premis perniagaan.

Dan terakhir, nak bagitahu aku juga anak penjaja. Nak kupas sikit sebanyak pengalaman orang tua aku. Dan darah yg mengalir dalam tubuh aku ini adalah hasil dari duit berniaga di gerai.

Fuhh! Syahdu pulak aku fikir, point yang last tu.. wakakaka

Ok Jom tengok gambar pasar ikan segar tu:

No comments: